洋楽も楽しいもんです

また和訳してみました。
こらそこ、暇人とか言わないで。
Still Waiting/Sum


So am I still waiting,
For this world to stop hating?
Can't find a good reason.
Can't find hope to believe in.

Drop dead a bullet to my head.
Your words are like a gun in hand,
You can't change the state of the nation,
We just need some motivation.

These eyes have seen no conviction.
Just lies and more contradiction,
So tell me what would you say,
I'd say it's time.
(too late)

So am I still waiting,
For this world to stop hating?
Can't find a good reason.
Can't find hope to believe in.

Ignorance and understanding,
We're the first ones to jump in line.
Out of step for what we believe in,
But who's left to stop the bleeding?

How far will we take this,
It's not hard to see through the fakeness.
So tell me what would you say,
I'd say it's time
(too late)

So am I still waiting,
For this world to stop hating?
Can't find a good reason.
Can't find hope to believe.

This can't last forever.
Time won't make things better.
I feel so alone,
Can't help myself,
And no one knows,
If this is worthless,
Tell me [Echo x3]
SO!

What have we done?
We're in a war that can't be won!
This can't be real,
I don't know what to feel.

So am I still waiting,
for this world to stop hating?
Can't find a good reason.
Can't find hope to believe.

So am I still waiting,
for this world to stop hating?
Can't find a good reason,
For this world to BELIEVE



俺はずっと待ってんだ
この世から憎しみが消えるのを
でも答えなんてどこにも無い
本当に信じられる希望なんざな…


脳天を貫く死の弾丸
銃口を突きつけるような言葉
たとえどんなに願おうが
国は変えられはしないさ
必要なのは
いくらかの情熱


どこを見渡しても
確かなものなんてありゃしねえ
そこにあるのは
偽物と矛盾だけ
本当の気持ちを聞かせろよ
俺なら「もう遅いんだよ」って、こう言うね


だから俺は
ただ待ってんだ
この世から憎しみが消えるのを
でも答えなんてどこにも無い
本当に信じられる希望なんざな・・・


黙殺されて無視されて
ようやく理解できた
この結論に辿り着いた奴は
俺たち以外にいないんだと
自分自身の信じる道義のためなら
道を踏み外しても構わねえんだ
でも,俺たちがいなくなったら
だれがこの流れ出る血を止めるんだ?


この答えを
どこまで引き延ばせばいいんだ?
偽りの眼で見るのは容易いけどね…
本当の気持ちを聞かせろよ
俺なら「遅すぎるんだよ」って、こう言うね


だから俺は
ただ待ち続ける
この世から憎しみが消えるのを
でも答えなど見つからない
本当に信じられる希望なんざな…


こんな子供騙しが
いつまでも通用するはずねえさ
いくら時間が経とうが
状況は変わりようがない
孤独な戦い
どうしようもない
誰も気づいていないんだから
こんなことをしても無駄だ、って言うなら
いっそ言ってくれ


俺たちは何をしてたんだ
勝算の無い戦争で
これが現実なのか
そんなはずはないんだ
お前の思いまでわからないなんて…


だから俺は
ただ待ってんだ
この世から憎しみが消えるのを
でも答えなんて見つからない
世界中の誰もが
信じられる希望なんざな…